
Άνοιγμα αρτοποιείου – Πως να ξεχωρίσεις
Άνοιγμα αρτοποιείου . Μία τολμηρή επιχειρηματική κίνηση στην εποχή της οξείας ανταγωνιστικότητας και της πολυδιάστατης κρίσης που απλώνεται σε διάφορες πτυχές της κοινωνίας μας, θεωρείται ως μια ενέργεια με υψηλό ποσοστό ρίσκου. Παρ’ όλα αυτά το ρίσκο πολλές φορές αποβαίνει σε κάτι θετικό φέρνοντάς μας πιο κοντά στα όνειρά μας. Οι προσδοκίες μας αυτές μπορεί να αποσκοπούν σε μεγάλα κέρδοι, στην ικανοποίηση και το κύρος που εισπράττουμε απ΄ το επάγγελμα ή απλά στην ευχαρίστηση που μας προσφέρει η μυρωδιά της ζύμης.
Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα αναλύσουμε τον τρόπο με τον οποίο η παραδοσιακή τέχνη του ψωμιού μπορεί να μεταμορφωθεί σε μια κερδοφόρα επιχείρηση ενσωματώνοντας όλα τα μοντέρνα χαρακτηριστικά του marketing. Χαρακτηριστικά που κατά βάση παίζουν σημαντικό ρόλο, είναι η εικόνα των αγαθών στη βιτρίνα. Αυτός είναι κατά βάση ο καθρέφτης επιχείρησης.
Άνοιγμα αρτοποιείου – Οι πυλώνες της επιτυχίας
Γενικά σε κάθε άνοιγμα μιας παρόμοιας δουλειάς, ο εργοδότης ευελπιστεί το κατάστημα του να πετύχει και η ιδέα του να μείνει αξέχαστη στην μνήμη των καταναλωτών του. Προκειμένου να συμβεί όμως αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση είναι το χτίσιμο μιας υγειούς σχέσης εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Η υψηλών προδιαγραφών ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και η πειθαρχία, η ευγένεια και η συνέπεια του προσωπικού, είναι οι βασικοί παράγοντες για την επίτευξη του στόχου της πιστότητας (loyalty) μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτικού κοινού.
Όσον αφορά τα αρτοποιεία ο επιχειρηματίας οφείλει να επιδείξει ευελιξία, καθώς οι φούρνοι στις μέρες μας, είναι ευρέως διαδεδομένοι. Είτε βρίσκονται συνοικιακά, είτε μέσα σε πολυκαταστήματα, είναι κέντρο ενδιαφέροντος για την πλειοψηφία του κόσμου. Στόχος ενός αξιόλογου υπεύθυνου, προκειμένου να μετριάσει τον ανταγωνισμό, είναι μία πολύ καλή στρατηγική επικοινωνίας, με συνέπεια το αρτοποιείο του να ξεχωρίσει ανάμεσα στα υπόλοιπα.
Ένας άρτιος επιχειρηματίας φούρνου οφείλει να γνωρίζει την ειδοποιό διαφορά του κλάδου του από τους άλλους τομείς. Πιο συγκεκριμένα, ένα αρτοποιείο έχει την δύναμη να διεγείρει τις αισθήσεις των πελατών του. Η μυρωδιά της φρεσκοψημένης ζύμης, τα λαχταριστά κρουασανάκια, τα δελεαστικά γλυκά και η θερμή ατμόσφαιρα που αναβλύζει απ’ το κατάστημα, συνιστά ένα αίσθημα οικειότητας και ασφάλειας. Η βιτρίνα του καταστήματος λοιπόν οφείλει να ενσαρκώνει το αίσθημα αυτό της θαλπωρής, καλωσορίζοντας τους καταναλωτές σαν ένα άλλο «σπίτι» τους.
Ειδικότερα, για τον λόγο αυτό η βιτρίνα είναι το πρώτο σημείο επαφής με τον πελάτη, επομένως η δόμηση της θα πρέπει να γίνεται με ακρίβεια και προσοχή. Η βιτρίνα στο Άνοιγμα αρτοποιείου οφείλει να είναι καλαίσθητη, καθαρή και να περιέχει εκείνα τα προϊόντα που θα τραβούν το μάτι και του πιο απαιτητικού καταναλωτή. Επίσης σας συστήνουμε να διατηρείται την βιτρίνα του αρτοποιείου σας περιποιημένη, ώστε να αποφεύγεται το στοίβαγμα των αρτοπαρασκευασμάτων. Ταυτόχρονα η δόμησή της θα πρέπει να διακοσμείτε ανάλογα την περίσταση της εποχής. Για παράδειγμα εάν είναι Χριστούγεννα ένας κομψός στολισμός με προϊόντα αποκλειστικά φτιαγμένα για την περίοδο εκείνη, είναι σίγουρα στοιχεία που διεγείρουν τις αισθήσεις των πελατών.
Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο ενός πρωτοπόρου φούρνου είναι ο πειραματισμός κι η συνεχής εξέλιξη. Εάν επιθυμείτε να προκαλείτε τις αισθήσεις των πελατών σας και να τους ξαφνιάζεται με τις πρωτότυπες επιλογές σας, τότε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τολμήστε να τροποποιήτε τα προϊόντα σας. Αυτό μπορεί να σημαίνει την προσθήκη μιας νέας τυρόπιτας, με διαφορετικά υλικά, είτε την αναπροσαρμογή μιας υπάρχουσας. Με αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες σας θα διαπιστώνουν πως ενδιαφέρεστε για την ικανοποίησή τους και δεν θα συνηθίζουν δοκιμάζοντας συνέχεια τα ίδια προϊόντα. Οι μικρές αλλά τολμηρές αλλαγές είναι ακριβώς εκείνες που τοποθετούνται στην εξέχουσα θέση της βιτρίνας. Αυτές οι διαφοροποιήσεις εάν πετύχουν, να είστε σίγουροι πως θα κάνουν τον φούρνο σας να ξεχωρίζει.
Τέλος, μία έξυπνη τακτική είναι η στοχευμένη ονομασία η οποία συνοδεύει τα προϊόντα σας. Πιο αναλυτικά, ξεχωρίστε τα καλύτερα προϊόντα σας και δώστε τους απλές, σύντομες και έξυπνες ονομασίες. Γράψτε τις κύριες γεύσεις στα ταμπελάκια της βιτρίνας ή σε ένα εξωτερικό πίνακα και δώστε τις λεπτομέρειες για τον τρόπο παρασκευής των παρασκευασμάτων, τονίζοντας την διατροφική τους αξία. Ακόμη μπορείτε να αναφέρετε και τις ιδιαίτερες γεύσεις που θα δελεάσουν τον λάτρη των γλυκισμάτων και των αλμυρών σας προϊόντων. Μην χάνετε χρόνο λοιπόν, στολίστε τα εμπόρευματά σας με όμορφες ιστορίες και να είστε σίγουροι πως αρκετοί πελάτες θα προτιμήσουν τον παραμυθένιο κόσμο του φούρνου σας.
Συμπερασματικά
Συνοψίζοντας, συνδέστε το αρτοποιείο σας με μυρωδιές αλλά και αναμνήσεις. Επενδύστε στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων σας, στην εκπαίδευση του προσωπικού σας, στις ανταγωνιστικές τιμές και φυσικά στην κατάλληλη δόμηση της βιτρίνας σας και με βεβαιότητα θα καταφέρετε να σκαρφαλώσετε στην κορυφή του κλάδου σας.