
Πτυχιακές Εργασίες – Ο Απόλυτος Οδηγός
Οι πτυχιακές εργασίες είναι ένα μεγάλο κομμάτι της ακαδημαϊκής γραφής που βασίζεται σε πρωτότυπη έρευνα. Συνήθως υποβάλλεται ως μέρος διδακτορικού ή μεταπτυχιακού και μερικές φορές ως τμήμα πτυχίου. Η πτυχιακή εργασία είναι πιθανώς το μεγαλύτερο κομμάτι της γραφής που έχετε κάνει ποτέ και μπορεί να είναι τρομακτικό να ξέρετε από πού να ξεκινήσετε. Αυτό το άρθρο σάς βοηθά να υπολογίσετε ακριβώς τι πρέπει να συμπεριλάβετε και πού να το συμπεριλάβετε.
Αποφασίστε για την δομή στις πτυχιακές εργασίες σας
Δεν είναι όλες οι πτυχιακές εργασίες δομημένες ακριβώς το ίδιο. Η μορφή που θα λάβει η έρευνά σας θα εξαρτηθεί από την τοποθεσία, την πειθαρχία, το θέμα και την προσέγγισή σας. Για παράδειγμα, οι πτυχιακές εργασίες στις ανθρωπιστικές επιστήμες συχνά δομούνται περισσότερο σαν ένα μακροσκελές δοκίμιο, δημιουργώντας ένα συνολικό επιχείρημα για την υποστήριξη μιας εργασίας, με κεφάλαια οργανωμένα γύρω από διαφορετικά θέματα ή μελέτες περιπτώσεων. Εάν κάνετε εμπειρική έρευνα στις επιστήμες ή τις κοινωνικές επιστήμες, η εργασία σας θα πρέπει γενικά να περιέχει όλα τα ακόλουθα στοιχεία.
Σε πολλές περιπτώσεις, το καθένα θα είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο, αλλά μερικές φορές μπορείτε να τα συνδυάσετε. Για παράδειγμα, σε ορισμένα είδη ποιοτικών κοινωνικών επιστημών, τα αποτελέσματα και η συζήτηση θα συνδέονται μεταξύ τους αντί να διαχωρίζονται. Η σειρά των ενοτήτων μπορεί επίσης να διαφέρει μεταξύ πεδίων. Για παράδειγμα, ορισμένα πανεπιστήμια συμβουλεύουν ότι το συμπέρασμα πρέπει να βγαίνει πριν από τη συζήτηση. Εάν έχετε αμφιβολίες σχετικά με τον τρόπο δομής της πτυχιακής εργασίας, ελέγχετε πάντα τις οδηγίες του τμήματός σας και συμβουλευτείτε τον προϊστάμενό σας.
Συχνά, όταν οι υποψήφιοι για διδακτορικό ή μεταπτυχιακό ολοκληρώνουν τις πτυχιακές εργασίες τους, αναζητούν επαγγελματίες για να τους δώσουν καθοδήγηση σχετικά με τη δομή και την οργάνωση της συγγραφής τους. Αυτή η καθοδήγηση μπορεί να κυμαίνεται από το επίπεδο εγγράφου ή κεφαλαίου έως το επίπεδο μεμονωμένης ρήτρας και περιλαμβάνει διόρθωση για τυπογραφικά και γραμματικά λάθη. Ωστόσο, ανεξάρτητα από το πόσο ικανός είναι ο επιμελητής της εργασίας σας, η πτυχιακή θα είναι ισχυρότερη εάν λάβετε υπόψη τις παρακάτω συμβουλές από νωρίς κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σας σπουδών.
Επιλογή θέματος
1. Βρείτε ένα θέμα που αγαπάτε και σας ενδιαφέρει
Επιλέξτε ένα θέμα με το οποίο θα μπορείτε να ζείτε, να σκέφτεστε συνεχώς, ακόμη και να ονειρεύεστε για μερικά χρόνια. Όταν ολοκληρώσετε τη πτυχιακή, θα πρέπει να είστε, τουλάχιστον για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, ο κορυφαίος ειδικός στον κόσμο στο θέμα σας. Για να επιτύχετε αυτόν τον στόχο, πρέπει να νοιάζεστε για το θέμα σας αρκετά ώστε να εμπλακείτε σε βάθος με αυτό και να θέλετε να μάθετε τα πάντα.
2. Αρχίστε να σκέφτεστε το θέμα της πτυχιακής εργασίας σας από την αρχή των σπουδών σας
Κάθε μάθημα που παρακολουθείτε θα απαιτεί από εσάς να υποβάλετε μια εργασία ή κάποιο είδος έργου. Προσπαθήστε να κάνετε μια πρωτότυπη παρατήρηση σχετικά με το θέμα σε κάθε εργασία που υποβάλλετε. Κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε ένα βιώσιμο θέμα στη πτυχιακή σας. Σκεφτείτε κάθε θέμα που είναι διαθέσιμο για να γράψετε σχετικά με το εάν θα μπορούσατε να ζήσετε με αυτό το θέμα για εκτεταμένη χρονική περίοδο, εάν ταιριάζει με τους μακροπρόθεσμους στόχους σταδιοδρομίας σας και εάν θα είχατε πραγματικά κάτι πρωτότυπο να πείτε πάνω σε αυτό.
3. Όταν εξετάζετε πρωτότυπα ερευνητικά θέματα για τη πτυχιακή εργασία σας, μην παραβλέπετε τη δυνατότητα σύνθεσης υποκλάδων
Δεν είναι ασυνήθιστο να βρίσκουμε δύο διαφορετικούς κλάδους ή υποεπιστημονικούς κλάδους που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα σε διαφορετικούς τομείς ή με διαφορετικές μεθοδολογίες. Η χρήση μιας εντελώς διαφορετικής μεθοδολογίας από άλλο πεδίο θα αποκάλυπτε νέες πληροφορίες σχετικά με την περιοχή ενδιαφέροντός σας; Μπορείτε να δημιουργήσετε μια γέφυρα ή να κάνετε συνδέσεις μεταξύ ευρημάτων από ξεχωριστούς επιμέρους κλάδους και να δείτε το θέμα σας από μια νέα προοπτική; Αναλάβετε την ευθύνη της μάθησής σας
4. Όταν παρακολουθείτε μαθήματα και εργασίες ανάγνωσης, σημειώστε κάθε όρο, έννοια και αναφορά σε άλλο έργο που δεν γνωρίζετε
Στη συνέχεια, αφιερώστε χρόνο για να μάθετε για άγνωστες ιδέες. Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι δεν μαθαίνουν πώς να είναι αληθινοί δια βίου μαθητές κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών τους. Εάν δεν έχετε μάθει πώς να διευκολύνετε τη δική σας μάθηση και πνευματική ανάπτυξη πριν από τώρα, τότε τώρα είναι η ώρα να μάθετε αυτήν την κρίσιμη δεξιότητα. Η ικανότητα να αναγνωρίζετε κενά στις γνώσεις σας και να λαμβάνετε μέτρα για να ενισχύσετε τις αδυναμίες σας είναι ένα χαρακτηριστικό ενός ατόμου με καλή εκπαίδευση.
5. Μάθετε ό,τι μπορείτε για τις μεθόδους έρευνας στον κλάδο σας
Ενώ οι μέθοδοι έρευνας χωρίζονται ευρέως σε ποσοτικές, ποιοτικές και μικτές μεθόδους, σε αυτούς τους γενικούς τομείς υπάρχουν πολλές ειδικές υπομέθοδοι. Κατανοήστε τη μεθοδολογία που χρησιμοποιείται γενικά στον υποεπιστημονικό κλάδο στον οποίο εστιάζετε και πώς συγκρίνεται με άλλες μεθοδολογίες που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε. Μάθετε να χρησιμοποιείτε σωστά την ορολογία, καθιστώντας την μέρος του καθημερινού σας λεξιλογίου.
6. Κατανόηση και Αξιολόγηση
Όταν κάνετε έρευνα για το θέμα που έχετε επιλέξει, εργαστείτε για την κατανόηση και την αξιολόγηση όλων των πλευρών των ζητημάτων, τόσο από την άποψη των μεθόδων έρευνας που χρησιμοποιούνται όσο και από την άποψη των θεωριών που σχετίζονται με την περιοχή ενδιαφέροντός σας.
Να είστε ανοιχτόμυαλοι όταν διαβάζετε απόψεις που είναι αντίθετες με τις δικές σας, σκεφτείτε καθαρά γιατί δεν συμφωνείτε με τη στάση ενός συγγραφέα και δημιουργήστε ξεκάθαρα, συγκεκριμένα επιχειρήματα που αντιμετωπίζουν άμεσα τα σημεία με τα οποία δεν συμφωνείτε. Και πάλι, κατανοήστε και μάθετε να χρησιμοποιείτε σωστά την ορολογία.
7. Εάν θα χρησιμοποιείτε στατιστικά στοιχεία, εξετάστε το ενδεχόμενο να ελέγξετε ένα μάθημα στατιστικών ή, τουλάχιστον, να επενδύσετε σε ένα καλό εγχειρίδιο για τις στατιστικές
Μάθετε να μιλάτε και να γράφετε για στατιστικά σωστά και με γνώση. Το να μπορείτε να εισάγετε αριθμούς στο SAS ή σε άλλο πρόγραμμα λογισμικού και στη συνέχεια να εκτελέσετε μια λειτουργία δεν ισοδυναμεί με την κατανόηση στατιστικών. Για να είναι ουσιαστική και επαγγελματική η χρήση των στατιστικών, πρέπει να κατανοήσετε και να είστε σε θέση να μιλήσετε με γνώσεις σχετικά με την επιλογή πληθυσμού, τη χρήση μεταβλητών και μορφών μέτρησης, τις κατάλληλες εξισώσεις που θα χρησιμοποιήσετε για τους αναλυτικούς σας σκοπούς και τι πραγματικά «βρήκατε » ή «αποκαλύφθηκε» ως αποτέλεσμα της μεθόδου ή των μεθόδων που εφαρμόστηκαν.
Πρέπει να είστε σε θέση να εξηγήσετε γιατί εισάγετε ορισμένους αριθμούς, από πού προέρχονται αυτοί οι αριθμοί και τι αντιπροσωπεύουν, γιατί χρησιμοποιείται μια συγκεκριμένη στατιστική συνάρτηση και τι δείχνουν τα αποτελέσματα σχετικά με το θέμα σας. Εξασκηθείτε στην εφαρμογή των γνώσεών σας για τις στατιστικές κάθε φορά που διαβάζετε για μια μελέτη χρησιμοποιώντας ποσοτικά δεδομένα.
8. Οργανωθείτε
Δημιουργήστε ένα καλό σύστημα οργάνωσης για τη βιβλιοθήκη άρθρων και βιβλίων σας στην αρχή των μεταπτυχιακών σας σπουδών. Εάν διαθέτετε έντυπα αντίγραφα άρθρων, επενδύστε σε ένα μικρό ντουλάπι αρχείων και φακέλους και αρχειοθετήστε τα άρθρα ανάλογα με το θέμα, τον υπο κλάδο ή το όνομα του συγγραφέα. Χρησιμοποιήστε ένα σύστημα που έχει νόημα για εσάς. Εάν δεν μπορείτε να αποφασίσετε πώς να αρχειοθετήσετε ένα συγκεκριμένο άρθρο, χρησιμοποιήστε ένα σύστημα σημειώσεων στο σύστημα αρχειοθέτησής σας για να υποδείξετε τη θέση ενός αρχείου. Για παράδειγμα, εάν έχετε ένα άρθρο σχετικά με την έρευνα που διεξήχθη σχετικά με την αποτελεσματικότητα της χρήσης ζωντανής συνομιλίας στη διαδικτυακή μάθηση, αλλά το άρθρο ξεκινά με μια ενημερωτική συζήτηση σχετικά με τη χρησιμοποιούμενη μεθοδολογία, μπορεί να θέλετε να υποβάλετε το άρθρο σε άλλους που αφορούν την έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα του χρησιμοποιώντας ζωντανή συνομιλία, αλλά, σε φακέλους που περιέχουν πληροφορίες για τη μεθοδολογία και γενικά την ηλεκτρονική μάθηση, σημειώστε τη θέση αυτού του αρχείου.
9. Μάθετε και χρησιμοποιήστε καλή διαχείριση αρχείων στον υπολογιστή σας
Πολλά άρθρα σήμερα είναι διαθέσιμα ως PDF. Τέτοια αρχεία μπορούν να αναζητηθούν για βασικούς όρους, αλλά δεν μπορείτε να κάνετε αναζήτηση σε ένα άρθρο εάν δεν μπορείτε να το βρείτε. Μάθετε να δημιουργείτε φακέλους στον υπολογιστή σας και να τους τοποθετείτε. Για παράδειγμα, ένας φάκελος για τη διαδικτυακή μάθηση θα μπορούσε να περιέχει φακέλους σχετικά με συγκεκριμένες θεωρίες που αφορούν τη διαδικτυακή μάθηση, καθώς και εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διευκόλυνση της διαδικτυακής μάθησης.
10. Διαχειριστείτε όλα τα έγγραφα σωστά και με σχέδιο
Ως μέρος της διαχείρισης των αρχείων σας, ξεκινήστε τη δημιουργία ενός αρχείου Excel (ή μιας βάσης δεδομένων, εάν διαθέτετε το λογισμικό και την τεχνογνωσία) όλων των άρθρων, βιβλίων, ιστοσελίδων και βίντεο που έχετε βρει. Για βιβλία που περιέχουν κεφάλαια γραμμένα από διαφορετικούς συγγραφείς, δημιουργήστε μια καταχώριση για κάθε κεφάλαιο. Μαζί με τα ονόματα των συγγραφέων (Όλα τα ονόματα των συγγραφέων) και τους τίτλους, συμπεριλάβετε την ημερομηνία, πληροφορίες δημοσίευσης, σελίδες για άρθρα και κεφάλαια, πληροφορίες αρχικής δημοσίευσης (αν υπάρχουν), κύρια σημεία σχετικά με την πηγή (δήλωση πτυχιακής εργασίας, μέθοδοι έρευνας που χρησιμοποιήθηκαν) , και τη θέση του αντικειμένου στο σύστημα αρχειοθέτησής σας.
Εάν αποκτήσατε πρόσβαση στο στοιχείο διαδικτυακά, φροντίστε να καταγράψετε το DOI (που προτιμάται από τα περισσότερα στυλ τεκμηρίωσης) ή τη διεύθυνση URL για σελίδες ή αρχεία PDF σε ιστότοπους. Μπορεί επίσης να θέλετε ένα πεδίο που να υποδεικνύει τα διάφορα υποθέματα στα οποία αγγίζει η πηγή. (Για παράδειγμα, ένα άρθρο σχετικά με τη χρήση ζωντανής συνομιλίας στη διαδικτυακή μάθηση μπορεί επίσης να επισημανθεί ότι περιέχει πληροφορίες για ποσοτικές μεθόδους έρευνας.)
11. Γνωρίστε το στυλ τεκμηρίωσής σας
Από την αρχή της ερευνητικής σας διαδικασίας, καθορίστε το στυλ τεκμηρίωσης που θα χρησιμοποιήσετε. Το μεταπτυχιακό σας σχολείο ή το πρόγραμμά σας μπορεί να επιβάλλει ένα συγκεκριμένο στυλ ή μπορεί να είστε ελεύθεροι να επιλέξετε το δικό σας. Εάν μπορείτε να επιλέξετε το δικό σας, μάθετε το στυλ που χρησιμοποιείται πιο συχνά στον κλάδο σας. Εάν η επιλογή είναι ακόμα ανοιχτή, επιλέξτε ένα στυλ συγγραφέα-ημερομηνίας (παραπομπές στο τέλος του εγγράφου και παραπομπές σε παρένθεση εντός κειμένου εντός του κειμένου) επειδή είναι το πιο εύκολο και λιγότερο χρονοβόρο στη χρήση και αναθεωρείται εύκολα.
12. Μόλις μάθετε ποιο στυλ τεκμηρίωσης θα χρησιμοποιήσετε για τις πτυχιακές εργασίες, αγοράστε το κατάλληλο εγχειρίδιο και χρησιμοποιήστε το όσο το δυνατόν συχνότερα για εργασίες που γράφονται στις τάξεις. Σημειώστε ότι τα στυλ “τεκμηρίωσης” περιλαμβάνουν πολύ περισσότερα από τον τρόπο αναφοράς των πηγών. Συχνά προσδιορίζουν πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται οι αριθμοί στο κείμενο, πώς εμφανίζονται οι πίνακες και οι αριθμοί, πώς αναφέρονται οι πηγές, ακόμη και ποια προθέματα εμφανίζονται με παύλες και ποιοι τύποι φράσεων έχουν παύλα. Η εξοικείωση με το στυλ τεκμηρίωσης πριν ξεκινήσετε πραγματικά τη συγγραφή πτυχιακών εργασιών θα κάνει τη διαδικασία πολύ πιο εύκολη.
Και πάλι, η πλήρης εξοικείωση με το στυλ τεκμηρίωσης για τον κλάδο σας είναι ένα από τα σημάδια της σωστής εκπαίδευσης. Αφιερώνοντας χρόνο για να λάβετε υπόψη αυτές τις συμβουλές νωρίς στις μεταπτυχιακές σας σπουδές μπορεί να κάνει τη διαδικασία συγγραφής στις πτυχιακές εργασίες να προχωρήσει πιο ομαλά και να ενισχύσει την ακεραιότητα της εργασίας σας. Οι συμβουλές μπορούν πραγματικά να σας εξοικονομήσουν χρόνο όταν μεταβαίνετε σε αυτή τη χρονοβόρα περίοδο συγγραφής τμημάτων της πτυχιακής σας και μετάδοσης τους στην επιτροπή σας για σχόλια. Αυτές οι συμβουλές μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να αποφύγετε την αμηχανία ως αποτέλεσμα των τύπων σχολίων που θα μπορούσαν να κάνουν τα μέλη της επιτροπής σας. Όσο πιο δυνατή είναι η πτυχιακή εργασία σας πριν την στείλετε σε μια υπηρεσία επεξεργασίας διπλωματικής εργασίας, τόσο καλύτερο θα είναι το τελικό προϊόν σας.